Monday, February 27, 2006

Plagiarism: A Chronology


Definitions & History!

What is Plagiarism?

The Random House dictionary defines plagiarism as "the unauthorized use or close imitation of the language and thoughts of another author and the representation of them as one's own original work."


From "The Nuts and Bolts of College Writing":

Plagiarism can have catastrophic consequences for one's career as a student and even later on in life—and the higher one's ambition takes one, the higher the stakes. In 1987, for instance, Senator Joe Biden, who was seeking the Democratic presidential nomination, was accused of plagiarizing passages in speeches and interviews from the oratory of a British politician, Neil Kinnock. Here are some of the passages in question:





Kinnock (original)
Biden
Why am I the first Kinnock in a thousand generations to be able to get to university? Why is Glenys the first woman in her family in a thousand generations to be able to get to university?
I started thinking as I was coming over here, why is it that Joe Biden is the first in his family ever to go to a university? Why is it that my wife who is sitting out there in the audience is the first in her family to ever go to college?
Was it because our predecessors were thick? Does anybody really think that they didn't get what we had because they didn't have the talent or the strength or the endurance or the commitment? Of course not. It was because there was no platform upon which they could stand.
Is it because our fathers and mothers were not bright? . . . No, it's not because they weren't as smart. It's not because they didn't work as hard. It's because they didn't have a platform upon which to stand . . .

It turned out Biden had also borrowed passages from old campaign speeches by Robert Kennedy and had inflated his academic record.  His campaign collapsed and he withdrew from the race.


Hanan's Editorial

The editorial was published in Rose el-Youssef Newspaper on Monday Feb 20, 2006, page 6:



Elghad Party Press Release

Was published on their website on Wednesday Feb 22, 2006.


رسالة من د/أيمن نور إلى كونداليزا رايس
أرسل بواسطه: press center

وجه الدكتور/ أيمن نور رسالة طالب فيها كونداليزا رايس وزيرة الخارجية الأمريكية بمناسبة زيارتها الحالية للقاهرة بحث إمكانية استفادة مصر بالمشروع الذي طرحه الرئيس الأمريكي مؤخراً بشأن تزويد الدول النامية بمفاعلات نووية آمنة وغير مكلفة بمشاركة يابانية فرنسية وأشار نور في رسالته أن مصر بحاجة لستة مفاعلات سعة 2000ميجا وات على الأقل لتوليد نصف احتياجاتها من الكهرباء بديلاً عن التوليد باستخدام الغاز الطبيعي أو السولار والديزل.. مشيراً لخطورة الاستخدام غير الرشيد للغاز الطبيعي المصري في توليد الطاقة الكهربائية والتصدير غير المثمن أو المدروس أثر ذلك على المخزون المصري الإستراتيجي من الغاز والطاقة غير المتجددة, واصفاً ما يحدث أنه تفريط خطير ستدفع الأجيال القادمة ثمناً غالياً له – لافتاً انتباه الحكومة المصرية التي تستضيف الآن المؤتمر الدولي للغاز الطبيعي بالقاهرة- وأشار نور في رسالته أن المفاوض المصري الذي وافق على إحالة الملف الإيراني للأمم المتحدة كان ينبغي عليه, أن يبحث أولا مع الجانب الأمريكي إمكانية الاستفادة من المشروع الجديد للرئيس بوش بتزويد الدول النامية بمفاعلات نووية غير مكلفة للأغراض المدنية والسلمية قبل إعلان موافقة مصر على إحالة الملف الإيراني للأمم المتحدة!! خاصة أن مصر من أكثر الدول احتياجاً لتوفير مصادر بديلة ونظيفة ومنخفضة التكاليف مما يسهم بشكل حقيقي في دعم التنمية وخفض التكلفة الباهظة للطاقة مشيراً أن برنامج حزب الغد وبرنامجه للانتخابات الرئاسية الماضية أفاض في بيان مخاطر التعامل غير الرشيد مع مصادر الطاقة التقليدية خاصة في ظل غياب دور المجلس الأعلى للطاقة في مصر والذي لم يجتمع منذ 15عاماً(!!) وغياب الرؤية التخطيطية المستقبلية في هذا القطاع الحساس.
وأشار زعيم الغد في رسالته إلى هشام قاسم نائب رئيس حزب الغد للعلاقات الدولية والشئون الخارجية أنه من بين ملحقات اتفاقية كامب ديفيد اتفاقا ًبشأن تزويد الولايات المتحدة لمصر بمفاعلين نوويين سعة كل منهما 2000ميجاوات ولم يتم تفعيل هذا الاتفاق بعد وفاة الرئيس الراحل محمد أنور السادات!! وأن المصلحة القومية المصرية تقتضي إثارة هذا الموضوع الآن تحديداً وفي ظل الظروف الدولية الحالية مضيفاً أن فرنسا قامت بإحلال الطاقة النووية بنسبة 80% من الطاقة المستخدمة في توليد الكهرباء خلال الربع قرن الأخير وأكد نور في رسالته أن زيارة الدكتورة كونداليزا رايس في هذا التوقيت الذي تسعى فيه الولايات المتحدة لحشد موقف دولي وإقليمي بشأن الملف الإيراني كان وما زال متاحاً الاستفادة منها في تحريك هذا المطلب العادل الذي يعود على مصر بإضعاف ما كان يمكن أن يعود عليها من اتفاقية التجارة الحرة – كما انه يسد ثغرات قد تهب منها رياح عاتية في مطلع الربيع القادم مع إعادة مناقشة وتقييم المعونة الأمريكية لمصر سواء من حيث القيمة أو توجيه الإنفاق منها في مجالات مختلفة عما كان الوضع عليه في السنوات الماضية, وأنهى زعيم الغد رسالته إنها تعبر عن توجهات برنامج الغد بشأن الطاقة أو التعامل مع المعونات الخارجية التي ينبغي أن تنصب فيما يمكن أن يؤهلنا للاستغناء عنها مستقبلاً من خلال استثمارها فيما يعود مباشرة على معدلات التنمية الاقتصادية والاجتماعية المستدامة وبالأثر الايجابي على المواطن المصري الكادح.. وإتاحة ميزات تنافسية حقيقية للصناعة المصرية من خلال خفض تكلفة الإنتاج.


Reuters Arabic Article

2006-02-22

أيمن نور يطالب رايس بمفاعلات نووية لاستخراج الطاقة في مصر

طالب رئيس حزب الغد المصري المعارض أيمن نور من سجنه أمس وزيرة الخارجية الأمريكية كوندوليزا رايس بأن تبحث إمكانية استفادة بلاده من عرض أمريكي لمساعدة الدول النامية على توليد طاقة نووية، وذلك في رسالة إليها لم تتطرق إلى موضوع سجنه، ولم يبد فيها شكوى من متاعب تواجه حزب الغد الذي يتزعمه.

وقال نور في الرسالة التي أصدر حزب الغد بيانا بمحتواها نشر في صحيفة الغد الناطقة باسم حزبه إن مصر تحتاج إلى ستة مفاعلات نووية طاقة 2000 ميجاوات على الأقل، لتوليد نصف احتياجاتها من الكهرباء كبديل لتوليد الكهرباء باستخدام الغاز الطبيعي الذي يستخدم حاليا في إنتاج الكثير من الطاقة الكهربية في مصر.

كما قال نور إنه كان يجب على الحكومة المصرية أن تطلب من الولايات المتحدة تزويدها بتلك المفاعلات، قبل أن تؤيد واشنطن هذا الشهر في الوكالة الدولية للطاقة الذرية في مجال إحالة ملف إيران النووي إلى الأمم المتحدة.

(رويترز)


Reuters English Article


Egyptian opposition leader seeks nuclear reactors
(Reuters)
22 February 2006

CAIRO - Imprisoned Egyptian opposition leader Ayman Nour asked US Secretary of State Condoleezza Rice on Wednesday to look into whether Egypt can benefit from a US offer to help developing countries develop nuclear energy.

Nour, President Hosni Mubarak’s main rival in presidential elections last year, is serving a five-year sentence for forgery but says the charges were fabricated to keep him out of politics.

One of his deputies in the liberal Ghad (Tomorrow) Party, Hesham Kassem, is seeing Rice on Wednesday when she meets a group of prominent Egyptian liberals and intellectuals.

At a news conference with Foreign Minister Ahmed Aboul Gheit on Tuesday, Rice described Nour’s imprisonment as a setback and a disappointment. Aboul Gheit said Nour’s case had gone through due legal process.

But in his letter to Rice, released on Wednesday in the form of a statement by the Ghad Party, Nour surprisingly did not mention his own case or complain at the government’s treatment of his party.

Instead, he said Egypt needed six 2,000 megawatt nuclear reactors to produce half its electricity needs and replace natural gas, which now produces much of Egypt’s electricity.

President George W. Bush offered last week to provide developing countries with small-scale reactors that are secure and cost-effective, provided they forego activities, which could lead to nuclear weapons.

Nour faulted the Egyptian government for failing to ask about Bush’s offer before it supported the United States against Iran at the International Atomic Energy Agency this month.

Analysts said Nour raised the nuclear issue to underline his concern with issues other than his treatment by the government.


Rosa Response

Was published in Rose el-Youssef Newspaper on Sunday Feb 26, 2006, page 1:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home